Curaçao Fantástiko

Bloggen over het prachtige eiland

Gastvrij City Suites Curaçao

Posted by on mrt 22, 2016

Gastvrijheid ten top

Gastvrijheid ten top bij het nieuwe hotel in Punda bij de Pietermaai parking en Mall. Voor ons is het belangrijk dat we een vakantiegevoel hebben tijdens een verblijf. Of dit nu in een gehuurde (vakantie)woning is, bij familie, in een B&B of in een hotel. Als het vakantiegevoel er niet is voelen we ons niet thuis. Bij City Suites Curaçao hadden we dit gevoel duidelijk wel!

Het is niet de bedoeling dat we specifieke reclame gaan maken op deze website, maar in dit geval maken we graag een uitzondering. De voornaamste reden is de uitstekende gastvrijheid, die we hebben mogen ervaren bij het hotel City Suites Curaçao.

Op verschillende locaties tijdens onze vakantie

Wij blijven gemiddeld niet langer dan 1 week op dezelfde locatie tijdens onze vakanties op Curaçao. Omdat we het eiland nog steeds willen ontdekken en verkennen zoeken we bewust naar diverse verblijven op verschillende locaties. Bij toeval ontdekken we dit hotel  tijdens ons laatste verblijf op Curaçao. Thuis hebben we onze verblijven geboekt voor de eerste 3 weken. De laatste week nog niet. Zullen we doen als we ter plekke zijn. We horen dat er een nieuw hotel is geopend eind november (2015) in de stad bij de parking in Pietermaai. Op een dag lopen we in de stad en plots zien we dit hotel. Spontaan lopen we naar binnen en we worden daar verwelkomt door een zeer enthousiaste medewerker: Roderick. Een geweldige gast, die ons zeer vriendelijk te woord staat en direct aanbiedt ons het hotel te laten zien. Een groot verschil met onze speurtocht naar een hotel bij Jan Thiel gisteren. Mooie hotels en de vooral Europese stagiaires zijn wel vriendelijk, maar ze missen een heel belangrijke eigenschap. Ze zijn niet gastvrij. Ze doen wel hun best maar het komt niet echt over dat ze het menen. Beetje geforceerd en ingestudeerd. Als je info vraagt over kamers en prijzen krijg je het advies op de website van het hotel te kijken. Geen echte handige move.

City Suites Curaçao, de moeite waard!

Wij maken graag gebruik van het aanbod van Roderick en in no time krijgen we een rondleiding in het mooie, nieuwe hotel met 43 prachtige kamers. Kamers met uitzicht op de omgeving (buurt), kamers met uitzicht op de zee (ocean view) en een zeer ruime suite. Het hotel is in handen van een lokale eigenaar en er werken uitsluitend mensen afkomstig van het eiland of het Caribisch gebied. Als je dit ziet op het moment dat je verblijft in een standaard B&B op het eiland, waar je het niet echt naar je zin hebt, ben je snel verkocht. Aangestoken door het enthousiasme van Roderick boeken we, nadat we een mooie deal kregen voor de kamer met Ocean view, ’s avonds laat nog voor onze laatste week op het eiland. We kunnen niet wachten …

Onze laatste week zal ons, mede door het verblijf in City Suites Curaçao, nog lang bij blijven. We hebben een prachtige kamer en als we ’s morgens vroeg de gordijnen open doen hebben we een schitterend uitzicht op de zee. Rustig wakker worden, lekker zelf een kopje koffie en thee zetten, muziek aan en genieten van het begin van weer een mooie nieuwe dag. Wat wil een mens nog meer tijdens zijn vakantie.

Het hotel is nog nieuw en een mogelijkheid voor ontbijt of diner is (nog) niet aanwezig in het hotel. Geen probleem want we zitten in het centrum in Punda en de bakker is om de hoek. Voor 07.00 uur loop ik in de stad en haal pan keshi sin mateka (broodje kaas zonder boter) en pan dushi (krentenbol) voor mijn vrouw en mij. Blijft opvallend hoe vriendelijk iedereen is onderweg maar ook bij de bakker zelf. Na 2 dagen weet de mevrouw bij de bakker al wat ik wil bestellen. Ik had goed geoefend voor mijn bestelling in het Papiaments maar hoefde alleen maar “si” te zeggen.

Terug in het hotel eten we ons ontbijt op de kamer aan de eettafel. Elke kamer heeft een keuken en een koelkast. Melk en frisdrank hebben we zelf gekocht en zo maken we zelf ons heerlijke ontbijt. Een tante van mijn vrouw heeft iets lekkers gemaakt dat we opwarmen in de magnetron.

Na ons ontbijt relaxen we nog even op het balkon van de kamer en na een heerlijk ontspannen en warme douche gaan we op pad. De huurauto staat in de parkeergarage, die direct vanuit het hotel te bereiken is. Kamer uit, gang door de (beveiligde) in-uitgang en direct bij de auto. Na een goede nachtrust een nieuwe dag om het eiland te verkennen.

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

1. Handelskade in Willemstad - Curaçao Fantástiko - […] we redelijk uitgeput door het lopen en winkelen in Otrabanda en Punda en rusten we even uit in ons…

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Please Don\'t! Content is protected !!