Curaçao Fantástiko

Bloggen over het prachtige eiland

Handelskade in Willemstad

Posted by on mrt 30, 2016

Poko poko vandaag

Vandaag doen we poko poko ofwel rustig aan. Normaliter ga ik al vroeg naar de bakker om de hoek, maar vandaag gaan we gezellig samen ontbijten aan de handelskade. Zal een rustige dag worden vandaag na alle inspanningen van de laatste dagen. Poko poko vandaag.

Ontbijten aan de handelskade

Het is nog rustig in Punda zo vroeg in de ochtend op zaterdag. Enkele winkels zijn al open, maar het leven in de stad moet nog duidelijk op gang komen vandaag. Net als wij trouwens. Op ons gemak lopen we richting de handelskade om daar een plekje te zoeken voor ons ontbijt. Nu heb je daar keuze uit meerdere zaken, maar vandaag nemen we plaats daar waar we niet telkens in de sproeier met frisse “motregen” zitten. Later op de dag als het nog warmer is kan dat prettig zijn. Nu nog niet. Plaats genoeg en we gaan zo dicht mogelijk bij het water zitten om te genieten van het uitzicht met binnenkomende en vertrekkende boten. Prachtig wat we allemaal zien. Een grote (lege tanker) is gelost in de haven en kan weer op weg naar een nieuwe lading. Deze is zo groot dat aan de voorkant als ook de achterkant begeleiding nodig is door een sleepboot. Wat een gevaarte en wat ligt hij hoog in het water nu hij leeg is. De pondjesbrug is al open en dit gaat best even duren voordat die is vertrokken. Voor ons geen probleem. Wij genieten inmiddels van een ananassap en ons ontbijt is besteld. Zal zo komen.

Op het moment dat we ons ontbijt bijna op hebben gaat de bel van de pondjesbrug weer. Het signaal dat er een boot vertrekt of binnen komt. Na het vertrek van de lege tanker nu de aankomst van een wel heel erg luxe plezierjacht. Inmiddels is het wat drukker aan de kade en iedereen kijkt zijn ogen uit. Wat een kanjer van een jacht! Geweldig! We nemen nog een koffie en een thee en gaan verder de stad in. De brug over naar Otrabanda. Winkelen en op tijd zitten voor een hapje en een drankje.

Handelskade op zaterdagavond

Halfweg de middag zijn we redelijk uitgeput door het lopen en winkelen in Otrabanda en Punda en rusten we even uit in ons hotel. Best een relaxte dag zo. ’s Avonds knorren onze magen weer en op advies van Roderick, de altijd vriendelijke medewerker van ons hotel, gaan we eten bij de Waterfortbogen, in de volksmond genaamd “de boogjes”. Net achter het Ministerie van Justitie waar meerdere restaurants zijn gevestigd. Elk restaurant heeft een medewerker, die bezoekers tracht over te halen in zijn/haar restaurant te eten. Wij kijken eerst rustig rond, bestuderen de menukaarten en kiezen voor Grill King.

Terwijl we genieten van het heerlijke eten lezen we op een app, gestuurd door familie, dat op zaterdag aan de handelskade een gezellige band optreed. Nu speelt hier bij de boogjes ook een muzikant, maar dat is meer toegespitst op achtergrond muziek terwijl bezoekers genieten van hun eten. Mooie muziek, maar na het eten gaan we toch meer schwung opzoeken aan de handelskade.

Een groot verschil met vanochtend vroeg. Het uitgaansleven is op gang gekomen en het is gezellig druk aan de handelskade. We hebben geluk en vinden nog een plaatsje vlakbij de band. Dit is dezelfde band, die we hebben gehoord op oudjaarsdag. Ze maken echt mooie (lokale) muziek en brengen daarnaast een schitterende show. Wat een enthousiasme en prachtig om naar te luisteren en kijken. Deze keer niet onder het genot van ananassap maar een heerlijk pintje voor mij en een cocktail voor mijn vrouw. Genieten geblazen op een gezellige zaterdagavond aan de handelskade.

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Please Don\'t! Content is protected !!